FANDOM

Skill usage

  • Barreira de Mana.jpg Barreira de Mana pode ser uma grande garantia de sobrevivência se seus itens forem adequados, além do seu baixo tempo de recarga.
    • Não deposite muita confiança em Barreira de Mana.jpg Barreira de Mana na fase de rotas, considerando que BlitzcrankSquare.png Blitzcrank tem pouca mana base e suas habilidades gastam muita mana.
      • Durante um gank ou uma luta, considere guardar sua mana para aumentar a efetividade de Barreira de Mana.jpg Barreira de Mana.
  • Puxão Biônico.jpg Puxão Biônico é a marca de BlitzcrankSquare.png Blitzcrank, e pode ajudar muito, ou atrapalhar muito, use com cuidado
    • Puxão Biônico.jpg Puxão Biônico tem um som de canalização; tente usar fora da visão inimiga para que ele não ouça ou veja você canalizando.
      • Mire seus Puxão Biônico.jpg Puxões Biônicos de modo inesperado para aumentar as chances de acertar, tais como quando uma tropa está prestes a morrer.
    • With perfect warding placement at your enemies tribush or jungle, Rocket Grab Rocket Grab can be used to steal, or to get a kill with your team mates.
    • Avoid hitting certain champions that would benefit from getting pulled into your team as a free initiation, such as Amumu Amumu, Galio Galio, or Karthus Karthus.
  • Predefinição:Ais passive damage is deceptively high over the course of a fight, so try to not use the active until necessary.
    • You will want to use Predefinição:Ais active when you can hit most of the enemy team, when the silence is needed to interrupt an enemy channeled spell, or when it can finish off a foe.
  • When playing support Blitzcrank Blitzcrank against a squishy bot laner or a bot laner with low CC, you can walk up to the enemy AD carry or support instead of initiating with Rocket Grab Rocket Grab. This can be done by activating Overdrive Overdrive and using Power Fist Power Fist when you are in range of your target. Then when your target tries to escape, use Rocket Grab Rocket Grab to pull the target back in. This is almost always a secure kill, or at least a force of the enemy's summoner spells. When you do this, make sure your AD carry follows up. If your AD carry doesn't go in with you, you will most likely lose the trade and maybe even die.